• בעיה בהארד דיסק

    מאגר השאלות מפורום התמיכה שלנו. כאן תוכלו למצוא מגוון שאלות ותשובות העונות על קשת רחבת נושאים.


    פורסם ב: 28 נובמבר 2007
    הדפס כתבה
    כתוב לעורך
    X

    שלח לחבר

    בעיה בהארד דיסק


    מאת: דן ש
    נכתב ב: 17/05/2008 13:26:15
    אווקיי אז כשאני מפעיל את המחשב מופיעה לי ההודעה הבאה (מצורף צילום מסך, צילמתי את המסך עם הדיגיטלית :).
    מישהו יודע מה צריך לעשות חוץ מלפרמט ולקוות לטוב?


     
    17/05/2008 16:21:35

    הערה מאת: פבל פ

    הפרמפטרים הנוגעים ל-S.M.A.R.T מנבאים כשל קרב ובא בדיסק הקשיח. הייתי ממליץ לגבות את כל המידע החשוב לך באופן מיידי ולגשת להחליף את הדיסק הקשיח (אם הוא באחריות – לפי הדגם של הדיסק הקשיח, WD2500JB, הוא עדיין באחריות) או לקנות חדש.

     
    17/05/2008 16:04:24

    הערה מאת: עידו ס

    ואיזו מצלמה דיגיטלית?

    :)

     
    17/05/2008 16:20:21

    הערה מאת: פבל פ

    אין לדעת. :P

     
    17/05/2008 18:18:28

    הערה מאת: דן ש

    איך אני יודע על איזה הארדיסק מדובר?!
    אני מתאר לעצמי שמדובר על ה250GB שזה הHD האחרון שקניתי וקניתי אותו לפני יותר משנה…
    כמה זמן יש אחריות על HD?
    פירמוט יעזור פה? התקלה היא פיסית?

     
    17/05/2008 18:17:38

    הערה מאת: ברוך שושו השועל ג

    פבל אתה יכול לעבוד כמתרגם ;)

     
    17/05/2008 19:26:49

    הערה מאת: imper s

    ספק פרמוט יעזור. כן, הכשל המדובר הוא בדיסק WD 250GB, שמחובר כסלייב.
    אחריות זה דבר משתנה, יכול להיות שיש לך אחריות מעל שנה אחת, לך תבדוק את זה מול החנות\בנאדם שממנו קנית :)

     
    17/05/2008 20:02:45

    הערה מאת: פבל פ

    מדובר בדיסק קשיח בעל קיבולת של 250GB מתוצרת WD המחובר כ-PRIMARY SLAVE בחיבור IDE. כמו כן, כפי שאמר IMPTER לפני-כן, FORMAT לא יעזור במצב זה שכן מדובר במצבו הפיזי התקול של הדיסק הקשיח. אם תרצה, אוכל לשלוח לך קישור לתוכנה אשר תציג מידע S.M.A.R.T אותו תדביק כאן, ואז נוכל לראות מה בדיוק משובש (מבלי לגרוע מהעובדה שעדיין, עליך לגבות את המידע ללא דיחוי ולהחליף דיסק קשיח זה).
    IMPER, אחריות היצרן הניתנת ע"י WESTERN DIGITAL על דיסקים קשיחים מסדרות JB (בחיבור IDE, כמו זה) ו-KS (SATA) היא למשך שלוש שנים.
    אגב, דיסק זה הוא דיסק טוב; מוזר שהוא מתקלקל כך, ועוד לאחר שנה. לדעתי מדובר בחוסר מזל או שמא גורמים אחרים (הזנת מתח בלתי יציבה מספק הכח או אוורור לקוי במארז).

     
    17/05/2008 20:14:33

    הערה מאת: דן ש

    ואם אין לי את התעודת אחריות?!

    קניתי את זה באייבורי…

    מה התוכנה שאני צריך להוריד?

     
    17/05/2008 21:10:58

    הערה מאת: פבל פ

    אין דבר כזה "אין תעודת אחריות". ניתן *תמיד* לזהות את הדיסק הקשיח ע"פ ה-BARCODE המוצמד אליו בצורת מדבקה, גם בהיעדר מסמך פיזי.
    לתוכנה:
    http://www.megaupload.com/?d=5E4BFNXB
    הדבק צילום מסך.

     
    17/05/2008 21:46:24

    הערה מאת: imper s

    אני חושב שעל כל דיסק קשיח של WD יש אחריות של 3 שנים (מדיניות החברה), בכל מקרה יהיה נוח יותר להשתמש בה דרך החנות שבה הוא קנה (אחרת זה מסבך קצת את הפרוצדורה כי אז הוא צריך לפנות ל- WD בעצמו וגם החנות אמורה לספק את השירות של ההתקנה וכו'). יש מדבקה על הקשיח עם תאריך. אגב, דיי מעניין אותי מה אייבורי יעשו בבקשה שלך, אשמח אם תביא אותה לכאן.

     
    17/05/2008 23:49:50

    הערה מאת: דן ש

    אני אצור איתם קשר ואני מקווה שהם יתייחסו כי אין לי שום הוכחת קניה (חשבונית/תעודת אחריות) אני צריך לבדוק מה התאריך שעל הhd ואני אעדכן אותכם על כל פידבק שאקבל מאייבורי

     
    18/05/2008 01:18:37

    הערה מאת: דן ש


     
    תוצאות הסמארט

     
    18/05/2008 03:10:11

    הערה מאת: פבל פ

    CURRENT PENDING SECTOR COUNT = 1,
    UNCORRECTABLE SECTOR COUNT = 1.
    במצב תקין, ערכם של פרמטרים אלה הוא אפס. מה גם שערכו של פרמטר ה-SPIN UP TIME מופרז לאין שיעור ולא אמור להיות כזה – זמן של 37 שניות להגעה למהירות סיבוב פונקציונלית הנו מופרז בכל קנה מידה.
    מדובר בכשל פיזי בדיסק הקשיח, כך שהאבחון הקודם מקבל תוקף סופי: גבה נתונים במידה ויש צורך וגש להחליף.

     
    21/05/2008 10:21:52

    הערה מאת: מור ש

    כל הנושא מאוד מעניין ולדעתי אייבורי כמו שלרוב קורה אצלם הביאו לך חלק משומש שכנראה התקלקל בעבר והם תיקנו אותו והביאו לך. לדעתי תחליף אותו ותבדוק את החדש עוד פעם עם התוכנה שהביאו לך ותפרסם כאן ואנחנו נגיד לך האם החלק טוב

    הוספת תגובה
עדיין אין תגובות לכתבה זו. הוסף תגובה
תגובה חדשה
בעת שליחת תגובתך הינך מסכים לתנאי השימוש באתר.