• איך גוגל מקדמת אתרי אינטרנט? המרדף אחר המידע

    קידום באינטרנט לא קורה לבד, ספקיות שירותי החיפוש המקוון מחפשות תוכן מהותי שיעזור להן להבין מי אתם קודם. נקודות חשובות לקידום באינטרנט במאמר הבא

    אלי שמש
    פורסם ב: 27 אפריל 2013
    הדפס כתבה
    כתוב לעורך
    X

    שלח לחבר

    אלגוריתמים. צילום Shutterstock אלגוריתמים. צילום Shutterstock

    לפני כשנתיים ביצעה גוגל שינויים דרמטיים באלגוריתם מנוע החיפוש שלה ששינו את פני שוק קידום האתרים במנועי החיפוש (SEO) לבלי הכר. השינויים שבוצעו השפיעו על מיליוני אתרי אינטרנט ברחבי העולם, כאשר חלקם מצאו את עצמם יורדים מהעמוד הראשון בתוצאות החיפוש לעמוד העשירי, ולעומת זאת אתרים אחרים מצאו עצמם עוברים לעמוד הראשון של התוצאות. השינוי שביצעה גוגל במנוע החיפוש, שמאנדקס את המרחב האינטרנטי, זכה לכינוי פנדה, והוא העלה את קרנה של אותה פרקטיקה שיווקית ששמה במרכז את החשיבות של התוכן – שיווק באמצעות תוכן או Content Marketing.

    מלחמת מנועי החיפוש

    בהחלטתה לשנות את האופן בו מנוע החיפוש מבצע את חיפוש של תוצאות, גוגל העצימה ונתנה מקום מיוחד לתחום של איכות התכנים באתר האינטרנט, הרלוונטיות של התכנים ומקוריותם. אם לפשט את הדברים, אז ניתן לומר שבגוגל איכות היא שם המשחק. ולמה החליטה גוגל על השינוי שהעלה את החשיבות של התוכן? בסופו של דבר מדובר במהלך נוסף שנקטה בו גוגל כחלק מהמלחמה המחריפה בשוק מנועי החיפוש. התחרות בשוק מנועי החיפוש הביאה את גוגל להציב לה יעד – לא רק להביא בליל של תוצאות חיפוש, אלא להפעיל אלגוריתם שיביא את המיטב מיד בעמוד הראשון, תוצאות שיהיו האיכותיות והרלוונטיות ביותר לגולשים. כך קבעה גוגל כי איכות התוכן תשמש כאחד המדדים של מנוע החיפוש לבדיקת האיכות של האתר. זאת כדי לקבוע את מיקומו בתוצאות במנוע החיפוש.

    הגולשים מחפשים תכנים ומפיצים אותם

    הגישה הזו של גוגל נסמכה בראש ובראשונה על התנהגות הגולשים. מחקר של החברות נילסן ו-AOL , שהן ביצעו בשנת 2011, מצא שבארצות הברית 53 אחוז מהזמן בו גולשים מצויים אונליין היה לצריכת תכנים, 27 מיליון פריטי תוכן שותפו מדי יום, ו-23 אחוז מכלל המסרים ברשתות החברתיות הכילו לינקים לתכנים. נתונים אחרים הראו ש-52 אחוז מהצרכנים אמרו שתכני בלוגים השפיעו על החלטות הרכישה שלהם, וש-57 אחוז מהמשווקים רכשו לקוחות חדשים באמצעות הבלוגים של הארגון. בשנתיים מאז יש להניח שהתופעה של צריכת התכנים רק התחזקה, והמשמעות של המספרים: הגולשים מחפשים תכנים, תכנים מעניינים, וכאשר הם מוצאים אותם הם משתפים אותם עם חברים ומפיצים אותם בצורה ויראלית.

    בכירי גוגל מדברים
    עמית סינגהל. סגן נשיא גוגל עמית סינגהל. סגן נשיא גוגל

    גם בכירי גוגל בעצמם ביטאו את החשיבות הגדולה של איכות התוכן באתר אינטרנט. כך לדוגמא, עמית סינגהל, סגן נשיא בגוגל והאחראי על תחום החיפוש בחברה, אמר "האלגוריתמים של האיכות באתר שלנו מיועדים לסייע לאנשים למצוא אתרים מאיכות גבוהה, וזאת על ידי הורדת הדירוג של אתרים עם תכנים מאיכות נמוכה". מאט קאטס, המשמש בתפקיד ראש צוות הספאם בגוגל נתן עצה נוספת לבעליהם של אתרי אינטרנט "נסה לייצר תוכן שהוא כול כך טוב עד כדי כך שאתה הופך לאוטוריטה בתחום שלך".

    ואיך זה נוגע אלינו?

    כיצד הדבר יכול לסייע לאותו בעל עסק שהיה רוצה לראות את האתר שלו גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל? התשובה היא פשוטה. להשקיע זמן בייצור של מידע איכותי ורלוונטי לגולשים, ולהעלות תכנים אלו באתר הבית או בבלוג המקושר לאתר הבית. המהלך צריך להיות אסטרטגי ולטווח ארוך. המידע יכול לכלול חדשות מהתחום, פרשנות, עדכונים, מגמות וכולי, מידע שיהיה מעניין ורלוונטי לאותם גולשים הצמאים למידע אמין ואיכותי. הבעלים של האתר ירוויח לא רק מהיות האתר שלו רלוונטי לקהל הגולשים, אלא הוא גם יתחבב ביתר קלות על גוגל ועל מנוע החיפוש שלה.

    לסיכום, המידע שמופיע באתר האינטרנט של העסק צריך להיות ממוקד וספציפי, שכן הגולש לא מתעניין בהיסטוריה המפוארת של הארגון או בהגיגים ושאיפות. הוא מחפש תשובות, הוא רוצה אותן מהר, וגוגל רוצה לספק לו אותן.

    תגיות: ,

    הוספת תגובה
עדיין אין תגובות לכתבה זו. הוסף תגובה
תגובה חדשה
בעת שליחת תגובתך הינך מסכים לתנאי השימוש באתר.